Home » Teknologi » Varför förändrar flashlagring spelplanen för företagen?

Varför förändrar flashlagring spelplanen för företagen?

Tech Page One

Why is flash storage such a game changern for the enterprise

 

Flashlagring är mer än bara det senaste, bästa sättet att spara din företagsdata. Om flashlagring implementeras rätt, med hjälp av en fantastisk partner, kan det finnas i hjärtat av ditt företags digitala transformation.

Flash kan hjälpa företaget att utvecklas via hög prestanda och ökad produktivitet. IT-chefer som vill bygga ett starkt affärsfall för flashlagring kommer att kunna visa snabba resultat för företaget och kommer också att skapa en långsiktig plattform för tillväxt.

Så varför förändrar flashlagring spelplanen för företagen? Vi har tre starka skäl till varför ditt företag bör investera i flash så snart som möjligt.

Flash är framtiden

Why is flash storage such a game changern for the enterpriseDin traditionella diskarray passar kanske dagens krav, men snurrande hårddiskar lever fortfarande tack vare konstgjord andning. Prestandakraven går ständigt uppåt. Undersökningsföretaget IDC hävdar att 22 % av all lagringstillväxt kommer att drivas av digitala arbetsbelastningar, såsom rörlighet, big data, molnet och sociala media.

Lagring som passar nuvarande företagskrav kommer inte att vara rätt i framtiden, med en fortsatt ökad uppkoppling och allt större datamängder. Digitalt drivna företag behöver lagring som kan skalas ut på ett flexibelt sätt. Smarta IT-chefer är medvetna om den här förändringen. De flesta disksystem som köptes under de senaste 18 månaderna inkluderade flash, enligt undersökningsföretaget IDC.

Flash är kort sagt framtidssäkert och redo att hjälpa ditt företag hantera datakraven med ständig digital transformation. Bra flash kan hjälpa ditt företag att bli av med flaskhalsar inom prestanda och få högre produktivitet, både nu och i framtiden.

Flash är snabbt

Digitalt drivna företag är anpassningsbara. Flash ger nyckeln till den rörligheten, så att ditt företag kan fatta viktiga beslut snabbare. Flash är så snabbt att man räknar med att administratörer skulle behöva lägga till 10 gånger så många snurrande hårddiskar för att leverera samma prestanda.

Dessa viktiga prestandaskillnader skulle helt klart göra skillnad inom sektorer såsom finansiella tjänster, där fördröjning ofta har varit skillnaden mellan att vinna och att förlora. Svarstid är i allt högre grad en avgörande faktor bakom framgång inom alla sektorer, särskilt där kundupplevelsen beror på snabba svar och ännu snabbare service.

Ju snabbare ditt företag kan bedriva sin verksamhet, desto troligare är det att företaget kan gå om sina konkurrenter. Flashlagring – med sitt fokus på snabbhet och integrering – kan finnas i hjärtat av ditt högpresterande, digitala företag.

Flash är överkomligt

Det är svårt att skapa ett affärsfall för ny IT, särskilt när cheferna bombarderas med förfrågningar om system och tjänster varje dag. Vissa av dessa tjänster kommer att göra en tydlig skillnad för kundupplevelsen, såsom program och onlineplattformar som används av kunder.

Men verkligheten vad gäller flash är att det står för ett viktigt lagringsskikt som hjälper till att köra de aktiviteter som gör dina kunder nöjda. Samarbeta med dina kollegor för att skapa starka argument för att göra investeringen och visa hur flash är framtidssäkert och supersnabbt.

Kom också ihåg att flash är som mest prisvärt när det integreras i lagringsarkitekturen, istället för att introduceras som en silolösning. Se till att du arbetar med partner som förstår detta integrationskrav och som använder flash med Intel Xeon-processorer som erbjuder topprestanda i en lägre priskategori.

Om du vill gå om dina konkurrenter i den digitala eran är det rätt tid nu att titta närmare på flashlagring – ta reda på mer.

 

Mark Samuels

Mark Samuels

Mark Samuels är affärsjournalist med inriktning på IT-ledarskap. Han har tidigare varit redaktör för CIO Connect och redaktör för specialartiklar för Computing. Han har även skrivit för ett flertal organisationer, inklusive Economist Intelligence Unit, Guardian Government Computing och Times Higher Education. Mark har även skrivit för CloudPro, ZDNetUK, TechRepublic, ITPro, Computer Weekly, CBR, Financial Director, Accountancy Age, Educause, Inform och CIONET. Mark har omfattande erfarenhet av att skriva om hur IT-direktörer använder och inför teknik i verksamheten.

Senaste inlägg:

 

Taggar: Teknologi