Home » Teknologi » Hur företagsförändringar möjliggörs med flashlagring

Hur företagsförändringar möjliggörs med flashlagring

Tech Page One

Se möjligheterna med flashlagring

 

Då och då dyker det upp teknik som revolutionerar traditionella IT-tjänster. Flashlagring är en sådan teknik, som erbjuder innovatörer en ny möjlighet att göra saker som helt enkelt inte var möjliga innan.

Här diskuterar vi varför flash har blivit så vanligt, hur ledande IT-chefer redan använder tekniken och hur ditt företag kan använda flash som en plattform för innovation och bestående förändring.

Varför har flash blivit vanligt?

Smarta center lagrar effektivtUndersökningsföretaget IDC hävdar att 85 procent av alla företag nu använder flash för permanent datalagring, och 40 procent använder det även för icke-permanent cache. Nästan hälften av lagringen ligger på flashminne, och chefer räknar med att den totala siffran kommer att öka under de kommande fem åren.

Flash är numera normalt inom lagring, tack vare priset, flexibiliteten, effektiviteten och hastigheten. Men medan alltfler företag använder flash finns det stora variationer mellan hur många som använder det och hur tekniken används för att främja företagsförändringar.

Enligt IDC uppvisar innovatörer, gruppen som i högst grad använder flash, överlägsna företagsresultat inom en stor mängd områden. Men endast 16 procent av företagen faller inom denna innovatörskategori. Övriga 84 procent av företagen utnyttjar inte flash till fullo och riskerar att hamna efter.

Hur skapar innovatörer en konkurrensfördel genom flash?

Företag som redan använder tekniken hävdar att flashlagring gör att deras tjänster kommer ut på marknaden snabbare. Så många som 89 procent av innovatörerna anser att flash hjälper deras företag att tillhandahålla nya tjänster som inte var möjliga tidigare.

I en datadriven era kan snabb leverans av nya tjänster till kunden göra stor skillnad för ett företags framgång. Kraften i förändringen är så stor att 86 procent av cheferna anser att flash är ett starkt redskap för att bemöta framtida utmaningar. Det är troligare att de smartaste IT-cheferna kommer att använda flash för funktioner som riktar sig till kunder och för innovation.

Faktum är att flash-innovatörer presterar bättre än eftersläntrarna inom alla affärsmått. Innovativa företag som använder flash har högre intäkter, bättre lönsamhet och bättre produktivitet, och de har även kortare ledtider för att få ut nya produkter på marknaden.

Hur kan ditt företag dra nytta av flash?

De smartaste IT-cheferna har en uttrycklig strategi för flash. De lägger nya program på flash och vill även migrera befintliga program. Eftersläntrarna ligger lite efter, men allt är inte förlorat – företag som utvecklas långsammare kan dra nytta av flash för att stödja verklig digital transformation.

Undersökningsföretaget IDC har tagit fram ett antal åtgärder som företag kan vidta för att både utvärdera och dra nytta av flash. Enligt dem bör företagen utvärdera sin mognad, förstå de bästa tillämpningarna inom sin befintliga organisation och överväga sätt att lägga till flash i befintlig lagring.

Slutresultatet bör bli ett prioriterat migreringsschema. Med tre gånger snabbare prestanda, ultralåg fördröjning och svarstider på under millisekunden kan lagring som helt ligger på flashminne hjälpa till att säkerställa att uppdragskritiska program är supersnabba och alltid tillgängliga. Nu är det hög tid att undersöka hur företagen kan dra nytta av flash.

För att få veta mer om lösningar med enbart flash, klicka här.

 


 

Referenser:

https://www.emc.com/collateral/analyst-reports/flash-technology-unlocking-innovations-shape-society.pdf

https://www.emc.com/en-gb/storage/discover-flash-storage/index.htm

 

Mark Samuels

Mark Samuels

Mark Samuels är affärsjournalist med inriktning på IT-ledarskap. Han har tidigare varit redaktör för CIO Connect och redaktör för specialartiklar för Computing. Han har även skrivit för ett flertal organisationer, inklusive Economist Intelligence Unit, Guardian Government Computing och Times Higher Education. Mark har även skrivit för CloudPro, ZDNetUK, TechRepublic, ITPro, Computer Weekly, CBR, Financial Director, Accountancy Age, Educause, Inform och CIONET. Mark har omfattande erfarenhet av att skriva om hur IT-direktörer använder och inför teknik i verksamheten.

Senaste inlägg:

 

Taggar: Teknologi