Home » Teknologi » CAD, Grafik & Design » Att kliva över tröskeln: en kort historik över virtuell verklighet

Att kliva över tröskeln: en kort historik över virtuell verklighet

Tech Page One

Virtuell verklighet (VR) har gått från laboratoriet till styrelserummet på bara några år. VR ses nu som en av de viktigaste teknikerna som kommer att hjälpa företagen att utveckla nya former av kundupplevelser och service under de kommande åren. Detta sker när företagen nu börjar koppla upp allt fler enheter genom Internet of Things, så att de kan erbjuda nya, intensiva upplevelser genom VR. Vi tar en titt på historiken.

 

 

Mark Samuels

Mark Samuels

Mark Samuels är affärsjournalist med inriktning på IT-ledarskap. Han har tidigare varit redaktör för CIO Connect och redaktör för specialartiklar för Computing. Han har även skrivit för ett flertal organisationer, inklusive Economist Intelligence Unit, Guardian Government Computing och Times Higher Education. Mark har även skrivit för CloudPro, ZDNetUK, TechRepublic, ITPro, Computer Weekly, CBR, Financial Director, Accountancy Age, Educause, Inform och CIONET. Mark har omfattande erfarenhet av att skriva om hur IT-direktörer använder och inför teknik i verksamheten.

Senaste inlägg:

 

Taggar: CAD, Grafik & Design, Teknologi